Weetjes

Aardappelen en groenten koken sneller als je weinig water gebruikt. Het is bovendien nog gezonder ook.

Heel bederfelijke levensmiddelen (gehakt, vis …) moeten ten laatste twee uur na aankoop in de koelkast liggen.

Alles wat gekookt of gestoomd moet worden, kan ook klaargemaakt worden in de microgolfoven en dat met minder of zelfs zonder toevoeging van vocht. Daardoor blijft de aanwezige vitamine C beter bewaard.

Studenten die de tijd nemen voor een ontbijt kunnen zich doorgaans beter concentreren en halen bijgevolg betere schoolresultaten.

Van te weinig (water) drinken kun je hoofdpijn en een slechte adem krijgen. Probeer minstens 1,5 liter water per dag te drinken. Zo verwijder je de afvalstoffen uit je lichaam.

Een pintje bier staat gelijk aan anderhalve snede bruin brood. Dat verklaart natuurlijk de oorsprong van de beruchte bierbuik.

’Je kater uitzweten’ is helemaal geen goed idee. Als je gaat zweten, droogt je lichaam nog meer uit waardoor je kater nog verergert. Na een avondje stappen moet je net voor extra vocht zorgen.

kaas beschermt tegen tandbederf door de eiwitten en het calcium die kaas bevat.

Wie gevarieerd eet en voldoende groenten en fuit neemt, heeft over het algemeen geen baat bij het innemen van extra vitamine- en mineralensupplementen.

100 gram vlees of vis per dag volstaat. Meer heb je niet nodig.

Groenten en fruit kunnen perfect dienen als beleg op je boterham. Wat dacht je van aardbeien, schijfjes appel of peer als boterhambeleg of een sneetje ham of kaas met reepjes paprika, schijfjes komkommer of tomaat.


 

Wil je meer te weten komen over gezond, budgetvriendelijk en eenvoudig koken? Bestel hier je Kok op Kot-pocket.

  • Water
  • Ijskast
  • Ontbijt
  • Slechte adem
  • Bierbuik
  • Kaas
  • Groenten
  • Vlees
  • Kok Op Kot Pocket